Domáci vegan jogurt s probiotikami



Kokosový s kešu orechami. Jednoduchý jogurt s probiotikami. Ja ho robím niekoľko rokov takto.

Recept na 3 porcie
1 plechovka kokosové mlieko 
100g kešu orechov 
1 kapsula vegan probiotik 

Kešu namočte na 2h. Vodu zlejte a orechy dajte do mixéra. Pridajte plechovku kokosového mlieka, obsah kapsule probiotík a rozmixujte. Jogurt nalejte do čistej nádoby (ak chcete robiť ešte príchute) alebo hneď do malých fľaštičiek. Všetko predtým dôkladne umyte. Nechajte pri izbovej teplote fermentovať. Buď cez noc alebo cez deň. Doba fermentácie záleží od teploty v miestnosti . Keď ho necháte blízko radiátora bude aj za 8h. Ak ho necháte v teplej miestnosti bude to trvať 14-24h. Jogurt musí zhustnúť. Musíte ho ochutnať - mal by mať príjemnú kyselkavú chuť. Teraz jogurt môžete dať do fľaštičiek, do ktorých ste na spodok dali príchute alebo ho takto dajte do chladničky zachladiť. 

Jogurt som ochutila 3 príchuťami 

Lesné ovocie 3 porcie  
Rozvarila som domáce mrazené lesné ovocie 250g (ríbezle,jahody,černice). Mala som dosť kyslé ríbezle a černice takže som ich povarila s trochou trstinového cukru a zredukovala. Mám rada kúsky ovocia takže som to nemixovala. Samozrejme použiť môžete aj čerstvé ovocie alebo kompót - džem. To je teraz ideálne- nemusíte kupovať dovážané ovocie. Vychladnutú zmes dajte naspodok pohára a zalejte jogurtom. Dajte do chladničky.

Čokoládový 3 porcie 
Ja som čokoládové v detstve milovala ale v nich bola rôzna zmes sirupu,kakaa a škrobu. Tak som urobila datlovu čokoládu. Na 3 porcie rozmixujte 100g datli, okopisto raw kakaka,100ml vody. Zmes dajte naspodok pohára a zalejte jogurtom. Posypte jogurt ešte lieskovcami  

Stracciatella - tento som vždy zbožňovala. Roky som ho nejedla takže bolo jasné aký si urobím jogurt. Použila som horkú čokoládu plátky z obchodu. Na 2 porcie zamiešajte do jogurtu 30g plátkov. Môžete nasekať nadrobno horkú čokoládu a tak zamiešať. Jogurt nalejte do fľaštičiek a dajte do chladničky.


 

Pripájam aj krátke video.



Prajem dobrú chuť