Cibuľačka s bielym vínom, dvoma druhmi cibule a bylinkami


Cibuľačka s bielym vínom, dvoma druhmi cibule, bylinkami a zapečeným vegan syrom


Túto polievku robím vždy minimálne na jeseň. Táto polievka je naozaj vynikajúca.

Ak ste ju ešte neskúšali tak šup na to.

Navyše nezrujnuje Vašu peňaženku.

 


Budete potrebovať

🧅10ks cibúľ žltá a červená mix (kľudne aj šalotky alebo bielu proste skúste mix)

🧅olivový olej 4PL

🧅pohár bieleho suchého vína

🧅soľ, korenie

🧅1čl sušený tymián

🧅čerstvé bylinky - ak máte ideálne lebo s nimi je to ešte lepšia - ja som dala asi čajovú lyžičku nasekaného rozmarínu

🧅800ml vody

🧅vegan strúhaný syr na posypanie

🧅cesnakové krutóny alebo hrianka z chleba potretá cesnakom alebo bagetka - hocičo (ja som mala doma kváskové krutóny tak som použila tie)

 

Cibule si očistite, prerežte na polovicu a nakrájajte na tenké prúžky.

V hrnci si rozohrejte olej, pridajte cibuľu, osoľte 1čl soli a restujte na miernom ohni za stáleho miešania cca 15minút. Cibuľa zmenší objem a mali by sme ju opekať kým nechytí hnedastú farbu.

Pridajte tymián a čerstvé bylinky, chvíľu spolu orestujte.

Potom zalejte pohárom vína, premiešajte a povarte 5 minút.

Zalejte vodou, pridajte čerstvo mleté korenie a povarte spolu cca 15minút.

Ak treba trošku dosoľte.

Polievku dajte do ohňovzdorných misiek, pridajte krutóny alebo hrianku portretú cesnakom a posypte veg syrom.

Dajte zapiecť na 10min pri 220 stupňoch kým sa syr neroztopí.

Dobrú chuť.