Fazuľová polievka s červenou ryžou a údenou paprikou




Ja polievky milujem. Najmä v zime ideálne ale keď mám navarenú polievku - hlad ma nemôže prekvapiť a nezjem hlúposti .
Vynikajúca polievka, kedysi som ju robila s bielou ryžou ale dnes som skúsila červenú - je zdravšia a nevarí sa večnosť ako divoká ryža. No a najdôležitejšie je použiť údenú papriku - pre údenú chuť lebo vďaka nej je výborná. V polievke som chcela úplne vynechať veggie náhrady údeniny.


Budete potrebovať
1/2 hrnčeka červenej ryže
cibuľa
2 mrkvy
1 liter zeleninový vývar / voda
2 konzervy fazule (ja som dala bielu a hnedú)
2 čl údená paprika mletá
1/4 čl čierne korenie mleté
1/2 konzervy krajných paradajok
2PL paradajkový pretlak (alebo dajte celú konzervu paradajok)
štipka chilli - ak máte radi dajte si viac
2 strúčiky cesnaku
olej (ja som nepoužila ale ak ste zvyknutí použite na cibuľkovy základ)
soľ


Postup
Najprv si extra uvarte červenú ryžu -
1/2 hrnčeka ryže prepláchnite
zalejte 3 násobkom vody a varte do zmäknutia. Mne sa ryža varila 35min.


V hrnci si na oleji /vode opražte cibuľu do sklovita a potom pridajte očistenú a nakrájanú mrkvu. Všetko spolu chvíľu restujte a potom pridajte koreniny - údenú papriku, čierne korenie, chilli, roztlačený cesnak a zalejte 500ml vody. Povarte 5min.
Potom pridajte prepláchnutú fazuľu z konzervy, uvarenú červenú ryžu, paradajky z konzervy a pretlak. Pridajte 500ml zvyšného vývaru -vody a varte prikryté 20min. Na záver dosoľte - ochutnajte.


Podávajte s petržlenovou vňaťou a domácim kváskovým chlebíkom .


Táto polievka je veľmi chutná a dobre zasýti aj bez chlebíka.