Šalát s beluga šošovicou, pečeňou zeleninou, granátovým jablkom a mätovým dressingom



Šalát s beluga šošovicou, pečeňou zeleninou, granátovým jablkom a mätovým dressingom

Strukoviny mám veľmi rada ale väčšinou siahnem po konzerve lebo si dopredu veľmi neplánujem . Ale šošovica je v tomto skvelá, že nevyžaduje dlhé namáčanie. Napríklad červená šošovica alebo beluga sú uvarené za chvíľu.

Pečená zelenina je všestranná - môžete ju dať do šalátu, upiecť si s ňou aj zemiaky alebo ju proste prihodiť ku hlavnému jedlu.

Proste si nakrájajte rôznu zeleninu na menšie kúsky - ja som použila mrkvu ,tekvicu a cuketu. Pridala olivový olej, nasekané čerstvé bylinky - rozmarín, bazalka a sušený tymián, trošku soli, korenia, cesnaku.

Zeleninu premiešajte v miske a dajte piecť na plech vystlaný papierom na pečenie na 180 stupňov 40 min - v polke premiešajte. Môžete pridať aj umyté nakrájané zemiaky na mesiačiky.

Zatiaľ si uvarte beluga šošovicu. Prepláchnite a uvarte v osolenej vode do mäkka, cca 20-30min. Vodu zlejte a prepláchnite - nebude z nej nadúvať.

Pripravte si mätový dressing. Ja som použila kokosovú kyslú smotanu z Lidl - nie je až taká chuťovo výrazne kokosová. Ideálny by bol sójový nesladený jogurt ale nemala som. Zmiešajte 1/2 balenia s nasekanou čerstvou mätou, trošku citrónovej šťavy, 2 strúčiky cesnaku, trošku soli.

Na šalát použite aký máte radi - rukolu, baby špenát alebo ľadový šalát. Pridajte šošovicu beluga, pečenú zeleninu a dressing. Na záver pridajte jadierka granátového jablka.

Dobrú chuť.